سه عامل مهم در روند پیش روی مارکت | ترامپ، فدرال رزرو، ژئوپولتیک
May 12, 2026•Channel
AI Analysis
Data from YouTube Data API v3•Updated Just now
Video Overview
Video Details
Published1 month ago
Duration10:37
Video ID9xCac2GqTLI
Languagefa
CategoryNews & Politics
PrivacyPublic
Made for KidsNo
Video TypeRegular Video
Performance Metrics
Views571
Likes87
Comments14
Engagement Rate17.69%
Likes per 100 views15.24
Comments per 1K views24.52
Video Tags
Description
بازارها زیر فشار سه شوک همزمان؛ تورم آمریکا، فدرال رزرو و ژئوپولیتیک
این روزها بازارهای مالی فقط با یک خبر تکان نمیخورند؛ ترکیب چند بحران همزمان، جهت بازار را پیچیدهتر کرده است.
تورم داغ آمریکا باعث شده امید به کاهش نرخ بهره کمرنگ شود و سهام تکنولوژی، نزدک و داراییهای ریسکی مثل بیتکوین تحت فشار قرار بگیرند.
از طرف دیگر، احتمال ورود کوین وارش به ریاست فدرال رزرو میتواند مسیر سیاست پولی آمریکا را تغییر دهد؛ مخصوصاً با بحث کوچکتر کردن ترازنامه، یعنی جمعکردن آرام نقدینگی از بازار.
در کریپتو هم بوتان در حال فروش تدریجی ذخایر بیتکوین خود است و ری دالیو دوباره تأکید کرده که بیتکوین هنوز مثل طلا نقش پناهگاه امن را بازی نکرده.
همزمان، دیدار ترامپ و شی در چین با محور تعرفهها، تایوان و تنگه هرمز میتواند روی نفت، دلار، طلا، سهام و کریپتو اثر مستقیم بگذارد.
پیام بازار واضح است: تا وقتی تورم بالا، نرخ بهره نامطمئن و تنشهای ژئوپولیتیکی فعال هستند، سرمایهگذاران سریعتر به سمت حالت Risk-Off میروند؛ یعنی خروج از داراییهای پرریسک و پناه بردن به نقدینگی، دلار یا طلا.
برای بیتکوین، این فضا دوگانه است؛ از یک طرف روایت ضدتورمی دارد، اما از طرف دیگر در بحرانهای نقدینگی هنوز مثل یک دارایی ریسکی معامله میشود.
بهنظر شما در این شرایط، برنده اصلی بازار طلاست، دلار است یا بیتکوین بالاخره نقش پناهگاه امن را پس میگیرد؟
#بازارهای_مالی #تورم_آمریکا #فدرال_رزرو #بیتکوین #طلا #نرخ_بهره #ژئوپولیتیک