La selectivitat arrenca amb normalitat a Manresa

Jun 9, 2026Channel
AI Analysis
Data from YouTube Data API v3Updated Just now

Video Overview

Video Details

Published2 weeks ago
Duration2:08
Video IDEBQfjztNWwI
Languageca
CategoryNews & Politics
PrivacyPublic
Made for KidsNo
Video TypeRegular Video

Performance Metrics

Views60
Likes1
Comments0
Engagement Rate1.67%
Likes per 100 views1.67
Comments per 1K views0.00

Description

La vaga de mestres i professors, els controls d’aparells electrònics i la visita del Papa a Barcelona han fet que la convoctòria de la PAU d’aquest any hagin estat sigui diferent respecte a anys anteriors. 968 estudiants del Bages, el Moianès, el Solsonès i part del Berguedà han començat aquest dimarts les Proves d’Accés a la Universitat a Manresa. Els exàmens es fan en cinc tribunals repartits per diferents centres de la ciutat i s’allargaran fins dijous. Dos són a la Universitat Politècnica de Catalunya, a l’avinguda de les Bases, un a l’institut Lacetània, un a la Fundació Universitària del Bages-UManresa i un altre a l’escola Joviat. La vaga de mestres i professors no ha afectat a les primeres proves. La principal novetat d’aquesta edició és una prova pilot per detectar aparells digitals de comunicació, com ara mòbils, rellotges intel·ligents o auriculars, amb l’objectiu d’evitar possibles ajudes il·legítimes durant els exàmens. Els detectors han passat de manera aleatòria per les diferents aules. La jornada ha començat amb l’examen de llengua castellana i literatura. Molts estudiants han coincidit a afirmar que la prova ha estat més assequible del que esperaven, fet que els ha ajudat a afrontar amb més tranquil·litat la resta d’exàmens. Al migdia ha estat el torn de la llengua estrangera, mentre que aquesta tarda continuen les proves optatives. La selectivitat acabarà dijous i els resultats es faran públics el pròxim 23 de juny a través del portal d’accés a la universitat.

Related Videos

More videos from Canal Taronja Central